Veelkleurig, natuurlijk en internationaal

Klantverhaal. Lino Droogbloemen.

Lino Droogbloemen: “Betrouwbaarheid is voor mij belangrijk.”

Lino Droogbloemen: “Betrouwbaarheid is voor mij belangrijk.”

Lino

Veelheid en verscheidenheid van materialen

Lino importeert uit heel de wereld en levert vervolgens aan zo’n 15 tot 20 landen onbewerkte en bewerkte natuurlijke producten zoals droogbloemen, schelpen, mossen, pluimen en takken. De veelheid en verscheidenheid van materialen is niet te vangen in één toevoeging in de handelsnaam. Haar klanten zijn een groeiend aantal internationale bedrijven, voornamelijk groothandels in decoratiemateriaal en een aantal grote winkelketens. De bedrijven verkopen het materiaal op hun beurt door aan bloemisterijen, tuincentra en decorateurs. Wij spreken Hans Janssen, DGA van Lino in Werkendam.

Een groeiende onderneming

Zakelijke visie en externe sparringspartner

Lino is in 1990 opgericht en inmiddels is Lino een mooi bedrijf met veel internationale leveranciers, een dochteronderneming en een modern logistiek centrum. Een groeiend bedrijf heeft af en toe groeipijn. Is dat ook bij Lino het geval geweest? Hans Janssen vertelt: “Kijk, ik ben een nuchtere ondernemer. Ik doe heel veel op gevoel. Uitbreiding zoals in de opslagcapaciteit bekijk ik vanuit een zakelijke visie. Heb ik het nodig om te groeien, kan ik het betalen en ga ik hierdoor meer verdienen? Ik bel dan voor alle zekerheid nog even met Erik Baas van Fidor. Hij denkt met mij mee en ik kan met alles bij hem terecht. Hij is loyaal en deskundig. Betrouwbaarheid is voor mij belangrijk. Dat zit bij Erik wel goed. Hij is goed benaderbaar en laagdrempelig!”

De toekomst

Goede verstandhouding allerbelangrijkste

“Beperking van milieubelastende kleurstoffen, duurzaamheid en verwerking en beperking van groeiafval, minder plastic en vermindering van uitstoot speelt ook in onze branche een rol. Daar moeten we op anticiperen. Certificaten gaan steeds belangrijker worden, verder willen wij zoeken naar unieke materialen in andere gebieden dan waar we ze nu uit betrekken. Allemaal uitdagingen!” aldus Hans Janssen. “Qua omzet willen we doorgroeien, maar het is geen doel op zich. Het rendement moet gezond zijn en de continuïteit gewaarborgd. Een goede verstandhouding met mijn mensen, leveranciers en klanten is echter het allerbelangrijkste!”

Inloggen

Je persoonlijke omgeving.

Zoeken

Door de hele website.